Forskjell mellom versjoner av «Grønlitunnelen»
Linje 1: | Linje 1: | ||
'''Grønliatunnelen''', åpnet 2010, fra [[Mosseveien]] til ''Havneveien'', knytter sammen senketunnelen i [[Bjørvika]] med havneområdet. | '''Grønliatunnelen''', åpnet 2010, fra [[Mosseveien]] til ''Havneveien'', knytter sammen senketunnelen i [[Bjørvika]] med havneområdet. | ||
+ | |||
+ | '''Grønlitunnelen''' er en 491 meter lang veitunnel i Oslo. Tunnelen går mellom Grønlia i sør og Gamlebyen ved Mosseveien i nord. Den har ett løp med to kjørefelt. Tunnelen forbinder rundkjøringen i Grønlia hvor man kan kjøre av eller på Operatunnelen med rundkjøringene i Ekebergskråningen hvor man kan kjøre av og på Ring 1, og ble bygget i forbindelse med det nye veisystemet i Bjørvika. | ||
[[Kategori:Tunneler]] | [[Kategori:Tunneler]] | ||
+ | [[Kategori:Bydel Gamle Oslo]] |
Revisjonen fra 26. jan. 2019 kl. 14:30
Grønliatunnelen, åpnet 2010, fra Mosseveien til Havneveien, knytter sammen senketunnelen i Bjørvika med havneområdet.
Grønlitunnelen er en 491 meter lang veitunnel i Oslo. Tunnelen går mellom Grønlia i sør og Gamlebyen ved Mosseveien i nord. Den har ett løp med to kjørefelt. Tunnelen forbinder rundkjøringen i Grønlia hvor man kan kjøre av eller på Operatunnelen med rundkjøringene i Ekebergskråningen hvor man kan kjøre av og på Ring 1, og ble bygget i forbindelse med det nye veisystemet i Bjørvika.