Forskjell mellom versjoner av «Lørenbanen»
(Ny side: '''Lørenbanen,''' T-banestrekningen mellom Sinsen stasjon på T-baneringen og Økern stasjon på Grorudbanen. Banen som er 1 600 meter lang, går i tunnel nesten helt frem til…) |
|||
Linje 1: | Linje 1: | ||
− | '''Lørenbanen,''' T-banestrekningen mellom Sinsen stasjon på [[T-baneringen]] og Økern stasjon på [[Grorudbanen]]. Banen som er 1 600 meter lang, går i tunnel nesten helt frem til Økern stasjon. Den har én underjordisk stasjon, [[Løren stasjon]] under [[Lørenbyen]]. Banestrekningen som ble bygd med midler fra Oslopakkene, ble | + | '''Lørenbanen,''' T-banestrekningen mellom Sinsen stasjon på [[T-baneringen]] og Økern stasjon på [[Grorudbanen]]. Banen som er 1 600 meter lang, går i tunnel nesten helt frem til Økern stasjon. Den har én underjordisk stasjon, [[Løren stasjon]] under [[Lørenbyen]]. Banestrekningen som ble bygd med midler fra Oslopakkene, ble åpnet for trafikk i april 2016. |
[[Kategori:Bydel Grünerløkka]] | [[Kategori:Bydel Grünerløkka]] | ||
[[Kategori:T-baner og forstadsbaner]] | [[Kategori:T-baner og forstadsbaner]] |
Revisjonen fra 8. sep. 2020 kl. 17:44
Lørenbanen, T-banestrekningen mellom Sinsen stasjon på T-baneringen og Økern stasjon på Grorudbanen. Banen som er 1 600 meter lang, går i tunnel nesten helt frem til Økern stasjon. Den har én underjordisk stasjon, Løren stasjon under Lørenbyen. Banestrekningen som ble bygd med midler fra Oslopakkene, ble åpnet for trafikk i april 2016.