Forskjell mellom versjoner av «Sykkelprosjektet»
Linje 1: | Linje 1: | ||
− | '''Sykkelprosjektet''', [[Karvesvingen]] 3, prosjekt igangsatt i 2010 for å forbedre og utvikle Oslos sykkelstrategi. Det har ansvaret for å planlegge nye | + | '''Sykkelprosjektet''', [[Karvesvingen]] 3, prosjekt igangsatt i 2010 for å forbedre og utvikle Oslos sykkelstrategi. Det har ansvaret for å planlegge nye [[Sykkelveier|sykkelveier,]] oppgradere eksisterende sykkeltraseer, etablere sykkelparkering ved store knutepunkter og å etablere servicestasjoner og pumper rundt omkring i byen. |
Sykkelprosjektet ble etablert som en midlertidig etat underlagt Byrådsavdelingen for miljø og samferdsel. Fra 2016 er Sykkelprosjektet en del av [[Bymiljøetaten]]. Se også [[Bysykler]]. | Sykkelprosjektet ble etablert som en midlertidig etat underlagt Byrådsavdelingen for miljø og samferdsel. Fra 2016 er Sykkelprosjektet en del av [[Bymiljøetaten]]. Se også [[Bysykler]]. | ||
[[Kategori:Sykkel]] | [[Kategori:Sykkel]] | ||
[[Kategori:Kommunale prosjekter]] | [[Kategori:Kommunale prosjekter]] |
Nåværende revisjon fra 4. apr. 2021 kl. 18:12
Sykkelprosjektet, Karvesvingen 3, prosjekt igangsatt i 2010 for å forbedre og utvikle Oslos sykkelstrategi. Det har ansvaret for å planlegge nye sykkelveier, oppgradere eksisterende sykkeltraseer, etablere sykkelparkering ved store knutepunkter og å etablere servicestasjoner og pumper rundt omkring i byen.
Sykkelprosjektet ble etablert som en midlertidig etat underlagt Byrådsavdelingen for miljø og samferdsel. Fra 2016 er Sykkelprosjektet en del av Bymiljøetaten. Se også Bysykler.