Forskjell mellom versjoner av «Lørenbanen»
Linje 1: | Linje 1: | ||
+ | [[Fil:Økern T.jpg|miniatyr|633x633pk|Økern stasjon fotografert 2022. Ulvenveien går over stasjonen på bro. Foto: Aslak Malmåsen]] | ||
'''Lørenbanen,''' navn på t-banestrekningen mellom [[Sinsen (strøk)|Sinsen]] stasjon på [[T-baneringen]] og [[Økern (strøk)|Økern]] stasjon på [[Grorudbanen]]. Banen som er 1600 m lang, går i tunnel nesten helt frem til Økern stasjon. Den har én underjordisk stasjon, [[Løren stasjon]] under [[Lørenbyen]]. Banestrekningen som ble bygd med midler fra Oslopakkene, ble åpnet for trafikk i april 2016. | '''Lørenbanen,''' navn på t-banestrekningen mellom [[Sinsen (strøk)|Sinsen]] stasjon på [[T-baneringen]] og [[Økern (strøk)|Økern]] stasjon på [[Grorudbanen]]. Banen som er 1600 m lang, går i tunnel nesten helt frem til Økern stasjon. Den har én underjordisk stasjon, [[Løren stasjon]] under [[Lørenbyen]]. Banestrekningen som ble bygd med midler fra Oslopakkene, ble åpnet for trafikk i april 2016. | ||
[[Kategori:Bydel Grünerløkka]] | [[Kategori:Bydel Grünerløkka]] | ||
[[Kategori:T-baner og forstadsbaner]] | [[Kategori:T-baner og forstadsbaner]] |
Nåværende revisjon fra 19. jun. 2023 kl. 12:41
Lørenbanen, navn på t-banestrekningen mellom Sinsen stasjon på T-baneringen og Økern stasjon på Grorudbanen. Banen som er 1600 m lang, går i tunnel nesten helt frem til Økern stasjon. Den har én underjordisk stasjon, Løren stasjon under Lørenbyen. Banestrekningen som ble bygd med midler fra Oslopakkene, ble åpnet for trafikk i april 2016.