Forskjell mellom versjoner av «Ekraveien stasjon»

(Ny side: '''Ekraveien stasjon,''' stoppested på Røabanen mellom Røa og tidligere Grini, nå Eiksmarka, opprettet i 1948 da banen ble forlenget fra Røa, over Lysakerelva til Grini i Bærum…)
 
Linje 1: Linje 1:
 
'''Ekraveien stasjon,''' stoppested på [[Røabanen]] mellom Røa og tidligere Grini, nå Eiksmarka, opprettet i 1948 da banen ble forlenget fra Røa, over Lysakerelva til Grini i Bærum. Opprinnelig krysset banen [[Ekraveien]] i plan. I 1950-årene fikk stasjonen Narvesen-kiosk. Da banen ble lagt om til T-banestandard i 1995, ble planovergangene fjernet og Ekraveien videreført fra [[Griniveien]] til [[Harald Løvenskiolds vei]] som en gangvei med undergang under sporene.
 
'''Ekraveien stasjon,''' stoppested på [[Røabanen]] mellom Røa og tidligere Grini, nå Eiksmarka, opprettet i 1948 da banen ble forlenget fra Røa, over Lysakerelva til Grini i Bærum. Opprinnelig krysset banen [[Ekraveien]] i plan. I 1950-årene fikk stasjonen Narvesen-kiosk. Da banen ble lagt om til T-banestandard i 1995, ble planovergangene fjernet og Ekraveien videreført fra [[Griniveien]] til [[Harald Løvenskiolds vei]] som en gangvei med undergang under sporene.
 
[[Kategori:T-baner og forstadsbaner]]
 
[[Kategori:T-baner og forstadsbaner]]
 +
[[Kategori:Stasjoner]]
 +
[[Kategori:Bydel Vestre Aker]]

Revisjonen fra 11. nov. 2024 kl. 15:10

Ekraveien stasjon, stoppested på Røabanen mellom Røa og tidligere Grini, nå Eiksmarka, opprettet i 1948 da banen ble forlenget fra Røa, over Lysakerelva til Grini i Bærum. Opprinnelig krysset banen Ekraveien i plan. I 1950-årene fikk stasjonen Narvesen-kiosk. Da banen ble lagt om til T-banestandard i 1995, ble planovergangene fjernet og Ekraveien videreført fra Griniveien til Harald Løvenskiolds vei som en gangvei med undergang under sporene.