Forskjell mellom versjoner av «Ekraveien stasjon»
(Ny side: '''Ekraveien stasjon,''' stoppested på Røabanen mellom Røa og tidligere Grini, nå Eiksmarka, opprettet i 1948 da banen ble forlenget fra Røa, over Lysakerelva til Grini i Bærum…) |
|||
Linje 1: | Linje 1: | ||
'''Ekraveien stasjon,''' stoppested på [[Røabanen]] mellom Røa og tidligere Grini, nå Eiksmarka, opprettet i 1948 da banen ble forlenget fra Røa, over Lysakerelva til Grini i Bærum. Opprinnelig krysset banen [[Ekraveien]] i plan. I 1950-årene fikk stasjonen Narvesen-kiosk. Da banen ble lagt om til T-banestandard i 1995, ble planovergangene fjernet og Ekraveien videreført fra [[Griniveien]] til [[Harald Løvenskiolds vei]] som en gangvei med undergang under sporene. | '''Ekraveien stasjon,''' stoppested på [[Røabanen]] mellom Røa og tidligere Grini, nå Eiksmarka, opprettet i 1948 da banen ble forlenget fra Røa, over Lysakerelva til Grini i Bærum. Opprinnelig krysset banen [[Ekraveien]] i plan. I 1950-årene fikk stasjonen Narvesen-kiosk. Da banen ble lagt om til T-banestandard i 1995, ble planovergangene fjernet og Ekraveien videreført fra [[Griniveien]] til [[Harald Løvenskiolds vei]] som en gangvei med undergang under sporene. | ||
[[Kategori:T-baner og forstadsbaner]] | [[Kategori:T-baner og forstadsbaner]] | ||
+ | [[Kategori:Stasjoner]] | ||
+ | [[Kategori:Bydel Vestre Aker]] |
Revisjonen fra 11. nov. 2024 kl. 15:10
Ekraveien stasjon, stoppested på Røabanen mellom Røa og tidligere Grini, nå Eiksmarka, opprettet i 1948 da banen ble forlenget fra Røa, over Lysakerelva til Grini i Bærum. Opprinnelig krysset banen Ekraveien i plan. I 1950-årene fikk stasjonen Narvesen-kiosk. Da banen ble lagt om til T-banestandard i 1995, ble planovergangene fjernet og Ekraveien videreført fra Griniveien til Harald Løvenskiolds vei som en gangvei med undergang under sporene.