Forskjell mellom versjoner av «Bjørvikatunnelen»
Linje 1: | Linje 1: | ||
'''Bjørvikatunnelen,''' en 1100 m lang veitunnel ned tre kjørefelt i hver retning, åpnet 2010. 675 m av tunnelen er en senketunnel under [[Bjørvika]], Norges første i sitt slag. Bjørvikatunnelen knytter sammen strekningen på [[E 18]] mellom [[Festningstunnelen]] og [[Ekebergtunnelen]] med kryss ved [[Oslo Havnelager|Havnelageret]] og [[Sørenga]]. Tunnelen frigjorde de store trafikkarealene innerst i Bjørikva til byutvikling. | '''Bjørvikatunnelen,''' en 1100 m lang veitunnel ned tre kjørefelt i hver retning, åpnet 2010. 675 m av tunnelen er en senketunnel under [[Bjørvika]], Norges første i sitt slag. Bjørvikatunnelen knytter sammen strekningen på [[E 18]] mellom [[Festningstunnelen]] og [[Ekebergtunnelen]] med kryss ved [[Oslo Havnelager|Havnelageret]] og [[Sørenga]]. Tunnelen frigjorde de store trafikkarealene innerst i Bjørikva til byutvikling. | ||
− | + | [[Kategori:Tunneler]] | |
− | [[Kategori: |
Revisjonen fra 25. jun. 2018 kl. 12:39
Bjørvikatunnelen, en 1100 m lang veitunnel ned tre kjørefelt i hver retning, åpnet 2010. 675 m av tunnelen er en senketunnel under Bjørvika, Norges første i sitt slag. Bjørvikatunnelen knytter sammen strekningen på E 18 mellom Festningstunnelen og Ekebergtunnelen med kryss ved Havnelageret og Sørenga. Tunnelen frigjorde de store trafikkarealene innerst i Bjørikva til byutvikling.