Forskjell mellom versjoner av «Ekebergtunnelen»
(Tunnelen ble bygget med midler fra Oslopakke 1.) |
(Tunnelen ble bygget med midler fra Oslopakke 1.) |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
'''Ekebergtunnelen''', del av Rv. 190, seksfelts motorveitunnel, del av fellesanlegget [[Operatunnelen]]. | '''Ekebergtunnelen''', del av Rv. 190, seksfelts motorveitunnel, del av fellesanlegget [[Operatunnelen]]. | ||
− | Ekebergtunnelen er 1,5 km lang i to løp fra [[Sørenga]] til [[Kværner (strøk)|Kværner]] og forbinder gjennomgangstrafikk fra [[Bjørvikatunnelen]] ([[E 18|E 18)]] og [[Mosseveien]] med [[Vålerengtunnelen]] og [[Strømsveien]] ([[E 6]]). Anleggsstart 1992, åpnet for trafikk juli 1995 | + | Ekebergtunnelen er 1,5 km lang i to løp fra [[Sørenga]] til [[Kværner (strøk)|Kværner]] og forbinder gjennomgangstrafikk fra [[Bjørvikatunnelen]] ([[E 18|E 18)]] og [[Mosseveien]] med [[Vålerengtunnelen]] og [[Strømsveien]] ([[E 6]]). Anleggsstart 1992, åpnet for trafikk juli 1995. |
[[Kategori:Tunneler]] | [[Kategori:Tunneler]] |
Revisjonen fra 24. jan. 2020 kl. 15:19
Ekebergtunnelen, del av Rv. 190, seksfelts motorveitunnel, del av fellesanlegget Operatunnelen.
Ekebergtunnelen er 1,5 km lang i to løp fra Sørenga til Kværner og forbinder gjennomgangstrafikk fra Bjørvikatunnelen (E 18) og Mosseveien med Vålerengtunnelen og Strømsveien (E 6). Anleggsstart 1992, åpnet for trafikk juli 1995.