Forskjell mellom versjoner av «Ekebergtunnelen»
(Tunnelen ble bygget med midler fra Oslopakke 1.) |
(Tunnelen ble bygget med midler fra Oslopakke 1.) |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
'''Ekebergtunnelen''', del av Rv. 190, seksfelts motorveitunnel, del av fellesanlegget [[Operatunnelen]]. | '''Ekebergtunnelen''', del av Rv. 190, seksfelts motorveitunnel, del av fellesanlegget [[Operatunnelen]]. | ||
− | Ekebergtunnelen er 1,5 km lang i to løp fra [[Sørenga]] til [[Kværner (strøk)|Kværner]] og forbinder gjennomgangstrafikk fra [[Bjørvikatunnelen]] ([[E 18|E 18)]] og [[Mosseveien]] med [[Vålerengtunnelen]] og [[Strømsveien]] ([[E 6]]). Anleggsstart 1992, åpnet for trafikk juli 1995. | + | Ekebergtunnelen er 1,5 km lang i to løp fra [[Sørenga]] til [[Kværner (strøk)|Kværner]] og forbinder gjennomgangstrafikk fra [[Bjørvikatunnelen]] ([[E 18|E 18)]] og [[Mosseveien]] med [[Vålerengtunnelen]] og [[Strømsveien]] ([[E 6]]). Anleggsstart 1992, åpnet for trafikk juli 1995. Tunnelen ble bygget med midler fra [[Oslopakkene|Oslopakke 1]]. |
[[Kategori:Tunneler]] | [[Kategori:Tunneler]] |
Revisjonen fra 24. jan. 2020 kl. 15:20
Ekebergtunnelen, del av Rv. 190, seksfelts motorveitunnel, del av fellesanlegget Operatunnelen.
Ekebergtunnelen er 1,5 km lang i to løp fra Sørenga til Kværner og forbinder gjennomgangstrafikk fra Bjørvikatunnelen (E 18) og Mosseveien med Vålerengtunnelen og Strømsveien (E 6). Anleggsstart 1992, åpnet for trafikk juli 1995. Tunnelen ble bygget med midler fra Oslopakke 1.