Forskjell mellom versjoner av «Ljabrudiagonalen»

 
Linje 1: Linje 1:
'''Ljabrudiagonalen''', [[Ljan (strøk)|Ljan]]–[[Holmlia]]–[[Hauketo (strøk)|Hauketo,]] [[Søndre Nordstrand (bydel)|bydel Søndre Nordstrand,]] fra [[Herregårdsveien|Herregårdskrysset]] ved [[Mosseveien]] til [[Nedre Prinsdals vei]]. Del av Fv. 155. Den ble opprinnelig bygd som første etappe av en planlagt avlastningsvei for Mosseveien som hovedinnfartsvei til Oslo, tatt i bruk 1981. Veien var planlagt videreført i tunnel til [[Enebakkveien]] ([[E 6]]) sør for [[Leirskallen (strøk)|Leirskallen]]. 144 m av veien er lagt i tunnel.  
+
'''Ljabrudiagonalen''', [[Ljan (strøk)|Ljan]]–[[Holmlia]]–[[Hauketo (strøk)|Hauketo,]] [[Søndre Nordstrand (bydel)|bydel Søndre Nordstrand,]] fra [[Herregårdsveien|Herregårdskrysset]] ved [[Mosseveien]] til [[Nedre Prinsdals vei]]. Del av Fv. 155. Den ble opprinnelig bygd som første etappe av en planlagt avlastningsvei for Mosseveien som hovedinnfartsvei til Oslo, tatt i bruk 1981. Navn etter [[Ljabru gård]]. Veien var planlagt videreført i tunnel til [[Enebakkveien]] ([[E 6]]) sør for [[Leirskallen (strøk)|Leirskallen]]. 144 m av veien er lagt i tunnel.  
 
[[Kategori:Gater]]
 
[[Kategori:Gater]]
 
[[Kategori:Bydel Søndre Nordstrand]]
 
[[Kategori:Bydel Søndre Nordstrand]]

Nåværende revisjon fra 9. okt. 2019 kl. 11:31

Ljabrudiagonalen, LjanHolmliaHauketo, bydel Søndre Nordstrand, fra Herregårdskrysset ved Mosseveien til Nedre Prinsdals vei. Del av Fv. 155. Den ble opprinnelig bygd som første etappe av en planlagt avlastningsvei for Mosseveien som hovedinnfartsvei til Oslo, tatt i bruk 1981. Navn etter Ljabru gård. Veien var planlagt videreført i tunnel til Enebakkveien (E 6) sør for Leirskallen. 144 m av veien er lagt i tunnel.